De guies i de Japó

25 02 2011

El primer que faig quan planejo un viatge és elegir el destí, buscar informació per internet i comprar una guia… O comprar una guia, buscar informació a la xarxa i triar el destí… O buscar per internet, adquirir la guia i finalment decidir on aniré a parar…

Ja veieu que l’ordre dels factors no altera el producte! XD

Trobo que internet és molt útil, diria més, és indispensable per a organitzar els meus viatges.
No només per a comprar els vols i les reserves d’hotels. Sinó per a trobar tota mena d’informació i idees per anar definint la ruta que vull seguir.

Però la guia de viatge (tant impresa, com digital) també és un factor amb un pes primordial…
I això que ho digui una bloggera té el seu “morbillo”!! XP

Sempre em compro una guia (o dues!) per a cada destí, que puc llegir a fons o fullejar buscant certes dades en concret.
I com era d’esperar, per a Japó no m’he quedat amb una, ni dues, ni tres… Sinó quatre guies!!

I no és per que la primera que vaig comprar i les següents em semblessin poca cosa.
Al contrari! La primera crec que és la millor que he pogut trobar, i amb diferència!

La que menys m’ha agradat ha estat la de National Geographic

ISBN 84-8298-336-9

Molta foto, però poca molla!!
Toca una mica de tot Japó, però amb tanta imatge no queda espai per a la informació.
Punts positius? Doncs… Les rutes a peu que suggereix en algunes localitats.

La segona guia que us comentaré (que sigui la segona no vol dir que sigui la segona que m’ha agradat menys! De cap manera!) és Rumbo a Japón, de Verònica Calafell, Marc Bernabé i Jesús Espí.

ISBN 84-7584-839-8

El punt de vista fresc dels seus autors és el que més m’ha atret d’aquesta guia. No és la típica guia de viatges.
Si… Parla de què visitar a cada ciutat, de com arribar-hi, d’on allotjar-se, etc.
Però no ho fa com una guia estàndard, sinó que es nota l’experiència personal del seus autors en cada “visita”, amb alguna anècdota, amb suggerències originals i hotels realment assequibles!!
No és una guia exhaustiva, però dóna per a uns quants tours.

La tercera és una de les típiques, una Lonely Planet.

ISBN 84-08-06328-6

Què puc dir de la Lonely Planet?
Doncs completíssima!
Un totxo de 884 planes ho ha de ser, oi? XD
Però aquesta tampoc és la meva preferida. I tot i no ser l’última edició, és la que tinc més actualitzada…

I per acabar, ara si!, la joia de la corona (al meu parer) de les guies que es fan i es desfan!
I dic “es desfan”, perquè no s’ha reeditat mai en castellà. Si que ho ha fet en anglès.
Es tracta de la guia de la col·lecció Sin Fronteras de Ediciones B, traduïda de “The Rough Guide”

Ed. Esp.:ISBN 84-666-0528-2 Eng. Ed.: 9781848366152

Com podeu veure, és la que més he usat. I continuo usant.
Tot i que ja està una mica desfasada…
És la traducció de la 2ª edició anglesa. Tot just aquest febrer ha sortit la 5ª edició a Anglaterra. Una veritable llàstima que no s’hagi tornat a editar a Espanya…

Tot i que té algunes cagadetes com aquesta:

Dubto que a l’edició anglesa sortís així. Doncs la peli a la que es refereixen, on surt en Sean Connery fent de 007, es diu “You only live twice
Que de viure dues vegades a viure només de sucs (?) hi ha una mica de diferència! (^^;)
I que els plànols són una mica justets…
Però les explicacions són claríssimes, fins i tot indica preus de transports, aconsella el tipus d’entrada quan es pot escollir entrades convinades, i curiositats de forma més extensa que la Lonely Planet. (Té unes 200 planes més que la Planeta Solitari, i s’han d’aprofitar d’alguna manera, oi?)

Potser és que en ser la primera guia que vaig comprar del Japó li tinc una estima especial.

Compreu guies per als vostres viatges?
Quines us han agradat més?
No cal que siguin del Japó, eh!


Accions

Information

10 responses

25 02 2011
lorco

Jodo!!!
Nosotros somos mas de una guía (normalmente la lonely) y mucho internete, eso si, la guía la usamos para saber llegar a los sitios, para pillar hoteles y poco mas, los restaurantes suelen ser elegidos por nuestro olfato o porque son las 5 de la tarde no hemos comido y ese de delante es SIN duda el mejor de la ciudad!!

25 02 2011
Yaiba

Tinc tant la Lonely com la Rough, i coincideixo amb tu en que prefereixo la segona. La Lonely en ocasions explica les coses molt poc objectivament.
Però com diu lorco a dalt, també tiro molt de blogs, de wikis i similars.

25 02 2011
Turris

Completament d’acord!!

25 02 2011
jordi

yo uso internet, sobretodo los blogs de gente que vive o ha viajada al lugar. Siempre te informan clara y conscisamente de las cosas, sin rodeos, lo que hay que hacer y lo que no.
La guia National Geography, en mi opinión, es una colección de fotos y nada mal. Lo único que se aprovecha es la sección final, con matsuris e información sobre el país.
Si hubiera de quedarme con una de las guias que citas, esa sería “Rumbo a Japón” del gran maestro Bernabé. Estoy seguro que él es el único amante real del país que escribió la guia sobre Japón de todos ellos…

25 02 2011
Turris

si! la National Geographic es una mera colección de fotos. Y, la verdad, para ser la firma que es y su fama, algunas no muy buenas…

25 02 2011
Turris

Jaja!
Los restaurantes, como a vosotros, los escoge mi rugiente estómago guiado por la nariz.
Los hoteles, normalmente los encuentro en buscadores de internet o con el “boca-oreja” de algún blog.

25 02 2011
Pau

Jo també compro una o dues guies de cada destí al que vaig. M’encanta llegir-les senceres encara que només vagi a algunes ciutats del país.

Del Japó tinc la de Lonely Planet i la de National Geographic. Aquesta segona ens va venir bé per al primer viatge, doncs anàvem amb un tour organitzat. Després per anar-hi per lliure, la Lonely es la llet ;)

25 02 2011
Turris

Jo, llegir-les senceres, crec que no ho he fet mai…
Perquè acabo saturada abans d’arribar al país!!
Però si que les tinc sempre a mà per anar fullejant i fent les meves “possibles rutes”

28 02 2011
Verónica

I tant que en compren quan sortim, normalment la Trotamundos, per a nosaltres está força bé.
Ara també et dic, que no me les acabo mai de llegir senceres :p
Petons!!

28 02 2011
Turris

jaja!
Sencera tampoc me n’he llegit cap. Pero la Rough és segur la que més he consultat.
De trotamundos, no n’he comprat mai cap. Me’n van deixar una d’Anglaterra quan hi vaig anar fa xurrocentsmil anys i n’he consultat alguna altra a la biblioteca.

Deixa un comentari

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 149 other followers

