弁当!

9 03 2010

Després d’un any i (…fent comptes…) quatre mesos, per fí, he estrenat la capsa de bentou (弁当), la carmanyola japonesa, que em vaig comprar a Kappabashi-dori, el carrer on pots trobar tot i més relacionat amb la cuina i la restauració, un dia cantellut.


Aquesta és l’estàtua de l’ésser mitològic, el Kappa, que dóna nom al carrer

Així que… Ja era hora de preparar-me un àpat adequat al recipient en qüestió.
Però com que ha estat una mica precipitat, he fet una mica de cuina de “fusió”…
El resultat és aquest!

Dona el pego, oi!?
Gohan (arròs blanc) amb furikake de bolets shiitake i alga arame.
Mandonguilles (de les del caldo, amb all i julivert) caramelitzades amb salsa yakitori.
Ous de guatlla marinats amb salsa de soja i vinagre d’arròs.
A falta de “sumono” bones son “banderilles” XD
Que, ben mirat, és el mateix, però amb vinagre de vi i no d’arròs!
I unes quantes edamame!

Bona pinta la fa!
Demà us dic si el tast ha estat favorable… XP

De moment ho lliguem ben lligat amb el furoshiki,

no fos cas que s’obrís la capsa pel camí i em quedi amb un pam de nas…

Ja només em falta que arribi l’hora de dinar per cridar un いただきます,
al menjador de la feina, i quedar-me tan ampla!


Accions

Information

2 responses

9 03 2010
El Capitán

Ostres, quina enveja, jo que amb prou feines sé bullir pastes i verdures… tot i que el meu major enemic és la mandra de cuinar, que no d’endrapar.

Té una pinta excepcional, a veure si el gust està a l’alçada :D Bon profit!

9 03 2010
Turris

Cueces o enriqueces? XDD
No et creguis! Que no m’ha portat gaire feina!
L’arròs el faig amb un chawan especial al microones. Superfàcil! I no m’he de preocupar de si bull, ni de baixar el foc, ni res de tot això.
És com fer servir una arrossera de les elèctriques però individual.
L’edamame és bullir, força sal i llestos!
Les mandonguilles cuites amb molt poquet oli. El just per a que no s’aferrin i a l’últim moment saltejar-les amb la salsa del Yakitori, que faci un caramel i quedin brillantones!
I els ous marinats és la meva “especialitat”. Es bullen els ous, es pelen i es posen en una bossa de plàstic amb una mica de sucre, dos parts de salsa de soja i una de vinagre d’arròs. Ben tancat treient l’aire i es deixen marinar (si pot ser a la nevera) fins que agafen color.
Es poden posar també en un bol, got, pot… El que vulguis. Però amb la bossa pots posar-hi menys líquid i anar girant els ous sense haver de tocar-los massa.

Així que no et faci mandra!
Jo repetiré! XD

Deixa un comentari

