Jo no patiré el “Síndrome de París”!! Espero…

3 06 2011

Fa uns dies, algú que no m’ha vist mai (ni jo a ell!) però amb qui he parlat força vegades em va dir, altre cop, que sóc una friki “de cuidado”!!
I encara amb l’última entrada present li vaig preguntar el perquè em considera friki.
La resposta va ser que per la meva afició a tot (jo no diria tot) el relacionat amb Japó.
Ara no us explicaré com va sortir a la conversa la Llàntia Màgica del Geni, però va dir que creu que els meus tres desitjos serien:
1. Anar al Japó
2. Anar al Japó
3. Anar a París (pel concert dels X Japan, és clar!)

Vas errat!! -li vaig dir.
No són desitjos si ja s’han acomplert, oi?
Doncs ja he anat dos cops al Japó, així que els dos primers desitjos ja s’han assolit.
I el tercer… Falta poquet!!
Que el dia 1 de Juliol em planto a París pel concert dels X Japan!
El que no he dit, és que també aniré a la Japan-Expo i aprofitaré per veure “la ciutat de les llums“.
Potser si els primers desitjos fossin “anar al Japó una temporada llarga” em dedicaria a fregar totes les llànties que trobés, per si de cas n’existís alguna de màgica! XD
Amb aquesta afirmació, la conversa va girar cap als tòpics que es creen sempre que hi ha desconeixença i diferències culturals.
Ell va afirmar que creu que no ho suportaria, que si el japonesos són tancats i no trobaria amics…
(Potser sóc rara, però jo, aquí a casa nostra, tinc molts coneguts. Però amics, el que es pot definir com amic autèntic, els puc comptar amb els dits d’una mà. I crec que encara m’en sobra!)
Que si són xenòfobs… (D’això n’hi ha a tot arreu!!)
Que si són tots més estranys que un gat verd, amb pentinats i vestits estrafolaris…
Apa! Ja estem amb les imatges preconcebudes!!

I justament, aquestes imatges preconcebudes són presents a ambdues parts.
O potser és que aquí tots anem amb vestits de faralaes i onejant capotes vermelles?
El que és jo, ni per carnestoltes!!

Però el que m’ha portat a escriure aquesta entrada no ha estat aquesta conversa en si mateixa, sinó un article que he llegit sobre un estrany síndrome que pateixen al voltant de 20 japonesos del milió que visiten París cada any. I pel que sembla, causat per aquesta idea romàntica de París que ens han venut el cinema, l’art i la literatura.
Aquesta patologia s’anomena síndrome de París (per saber-ne més aquí i aquí en anglès), i pel que sembla només la pateixen japonesos.
Els japonesos que tenen 10 miserables dies de vacances que viatgen amb tota la il·lusió a la ciutat romàntica de les fotos de Doisneau,

la dolça ciutat de carrers empedrats d’Amelie,

els tranquils cafès de tauletes acollidores…

Però què passa quan un japonès que havia idealitzat tant aquesta ciutat arriba i es troba una ciutat sorollosa, plena de gent que alça la veu per no res, amb taxistes impertinents i cambrers malcarats si no els parles en francès correctament, etc.?
Recordem que els japonesos, per la seva educació i cultura, generalment no aixecaran la veu per no molestar al del costat, el client és el més important i se’l tractarà a cos de rei…
20 casos entre 1.000.000 és molt poc, però no deixa de ser curiós que afecti només a japonesos!
Potser és que la resta del món ja estem immunitzats a bordes i maleducats?
Només els passa a París?

No sé…
Ja us explicaré si m’ha agafat taquicàrdia al Louvre ple de gent, o si em decepciona la Tour Eiffel després de veure la vermella Tokyo Tower, o si em tracten com un drap brut amb la meva excepcional “pgonanciaciong fgancessá”
;P

Au revoire!


Accions

Information

11 responses

4 06 2011
Verónica

I tant que estem immunitzats!! Aquí i ho saps bé, ens barallem amb el client constantment i amb el que no ho és també.
Em va agradar la Tour Eiffel, no et diré que no, però anar a veure l’Arc del Triomf va ser tota una llarga caminada per veure-la de lluny amb tot de cotxes pel voltant.
Això si, disfruta tot el que puguis i més.
Petons!!!!!!!!!!!!!!!!

6 06 2011
Turris

Jajaja! Amb els clients i amb els que no!! XDD
I per l’Arc de Triomf, si la caminada en sí val la pena, ja em quedaré contenta.
Que el viatge (o el passeig) és tot el recorregut, no l’arribar al final.

I a disfrutar vaig!
Ja t’ho explicaré!
A veure si ens trobem, que encara tinc una tonteria de Hawaii per a tu!

6 06 2011
Pau

Bon viatge i passa del tòpics i dels tipiquistes ;)

6 06 2011
Turris

Gràcies, Pau!!
A cremar els tòpics!! XD

7 06 2011
juano

Fa poc que he estat a Pars de viatge de nuvis i m’atreviré a dir-te que no pugis a la torre Eiffel , mira-la de nit des de abaix.
Vam fer mes de dos hores de cues i no paga la pena (Es la meva opinio)

7 06 2011
Turris

Benvingut, juano!
Doncs no ets el primer que em comenta això! XD
De fet, en altres ciutats he buscat gratacels i/o miradors gratuïts en contraposició amb els més famosos i amb entrada.
Excepte a NYC, que vaig pujar a l’Empire State… Això si, vam pujar per la tarda i vam baixar que ja era fosc. Per veure les vistes amb diferents llums.

Tinc entès que a París no es permet de construir edificis que sobrepassin la Torre Eiffel, per això, miradors no n’hi deu haver gaires.
Crec que pujaré a Montmartre.

8 06 2011
juano

OUI Montmarte si
Desde les escales hi ha una vista molt bona (sempre que no trovis una boda de chinos com ens va passar a nosaltres)
Gracies per la benvinguda ^_^

8 06 2011
Turris

juju! En sèrio!?
Ma mare se’n va trobar una a Budapest, no vegis com se’ls gasten!!
Anaven tan engalanats i hi havia tanta limusina que semblaven de la mafia!
(potser no només ho semblaven…?)

9 06 2011
juano

Els que nosaltres vam veure anaven amb 1 limusina i dos furgonetas amb material per gravar (cameras, microfons)
i com a curiositat els dos anaven de blanc…

11 06 2011
KQ

uooooooohh! Si no hubieramos regresado tan pobres de Peru, pot ser iríamos contigo! X-Japan!, París!, oooooooh!! Pásatela en grande y toma muchas fotos y a ver si nos vemos antes de que te vayas :)

11 06 2011
Turris

jaja!
Pasarlo en grande? A eso voy!
Fotos? Qué cosas dices… Fotos yo!? XD
Si estoy calculando qué ropa me llevo para meter la(s) cámara(s) en el trolley, que voy con Ryannair y son quisquillosos con el equipaje de mano!
París es una de esas ciudades “que se dejan fotografiar”

Y a ver si es verdad que nos vemos!
Sant Joan va bé?

Deixa un comentari

